Zmeniť veľkosť písma
Aktuálny čas je Pia 19. Apr 2019 17:14:15


Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 1   [ Príspevkov: 24 ]
Autor Správa
 Predmet príspevku: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Ned 07. Apr 2019 23:54:27 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Ahojte,
s kamarádem ladíme motor M42 1.8 16V s turbem na E85. S jednotkou jsme začali už minulý rok na podzim (12TCI) nějak se podařilo auto rozhýbat a i zdárně jezdilo. Ovšem teď po zimě se nastavil sytič, auto chytne studené běží po dobu sytiče a pak zdechne. Na mapu kterou jezdilo na podzim už nejede, takže se hýbe různě s dávkou až třeba chytne. Motor běží tvrdě, nebo kucká bohaté/chudé... dávka se doladí aby motor šel klidně, pak se chcípne, nebo chcípne sám a už na to samé nechytne a další hodinu se zase ladí směs aby chytnul a furt dokola... něco se naladí a za chvilku na to motor vůbec nejede... Zkoušel jsem měnit regulátor tlaku paliva, svíčky a furt to samé. Dnes asi po 3hodinách startování a hledání způsobu aby motor vůbec běžel začala praskat pojistka, zjistilo se že když se odpojí zapalovací modul, tak pojistka nepraskne. Začalo to dělat v poslední 1/2 hodině takže si nemyslím že to mělo vliv na dřívější chod...
Už si opravdu nevíme rady, před půl rokem auto jezdilo a drželo volnoběh. Nic se nedělalo, jenom se letos natáhla nová kabeláž a auto běželo, i se s ním po 2 hodinách hraní s dávkou jelo, ale po zastavení a do minuty už na to samé ani neblafne.

Budu rád jestli někdo poradí, nebo jestli se někomu dělo to podobné.
Díky!


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Pon 08. Apr 2019 14:11:57 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Mohl by jsi sem dát tu mapu? Osciloskop ? Jakou má jednotka verzi fw? Praskající pojistku,pokud jsou tam tužkové moduly nebo modul 2x2 waste spark by mohl mít na svědomí zaškrtnutý invert. Je zapojený volnoběžný ventil nebo jak je řízený volnoběh? Pokud motor zdechne po skončení obohacování,tak ještě není dostatečně ohřátý,aby mu stačila dávka z hlavní mapy na udržení chodu. Tlak paliva jsi kontroloval? Co vstřiky? Aliexpress? Ten zelený čínsky plast pod působením E85 rád bobtná. Nebo pokud jsou to nějaké oem bosch z jiného bmw tak vizuelně rozprašují všechny stejně? Setkal jsem se několikrát s tím,že E85 pěkně přes zimu naleptal gumu a všechny letité usazeniny v systému skončily ve filtru paliva a ty opravdu jemné zalepily vstřiky. Pokud auto přes zimu stálo s e85 v nádrži tak bych začal kontrolou palivového systému.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Pon 08. Apr 2019 15:47:42 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Invert jsme uz resili minuly rok. Vstikovace jsou SIEMENS DEKA myslim ze 830, nebo 860cc. Jedina cinska vec byl regulator paliva, ale ten jsem nahradil kvalitnim. Auto po zime krasne naskocilo ohralo se ale pak zacli problemy... po dvou hodinach laborovani se smesi se podarilo nastartovat bez sytice a vcelku dobre jelo, slo pekne vytocit a jelo s plnym boostem, smes byla dobra. Druhy den zase to same. Mapu zkusim vyfotit. Volnobeh se ridi klapkou, na podzim to pri teplem motoru krasne drzelo. Verze jednotky je posledni.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Pon 08. Apr 2019 18:56:36 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Tak jestli praská pojistka je buď v háji modul nebo je tam invert,jiná možnost není. HW verzi máš určitě poslední,ale jestli máš i poslední FW. A jestli máš stejnou v pc a v ecu. Jiné fw verze spolu nekomunikují,nebo je tam mrtě chyb. Pokud máš 830cc vstřiky,není třeba žádný stavitelný regulátor,ale uplně na pohodu stačí 3bar série. fotka je mi tak nějak k ničemu. Exportuj ji z jednotky,natoč oscilo při startu, trocha popsat akční členy co tam máš a jak jsou zapojené.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Pon 08. Apr 2019 19:41:42 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Zítra zkusím jiný modul a uvidí se, ještě jsem se ptal kamaráda a na invert koukal. Regulátor jsem bral z jiného vozu kde je nastaveno 3,7Bar. Jinak vše je origo - potenciometr, čidlo kliky (běží to jen na čidlo kliky) cidlo teploty v saní VW 1.8T. Vše je zapojené dle schématu. Moc se v tomhle nevyznám, zapojoval a ladí to kámoš... Já jen jezdím a říkám pocity. Zkrátka v listopadu vše fungovalo a teď to děla to co to dělá, ovšem občas to jede pěkně. Zkusím kouknout na vstřiky a vyměním palivový filtr.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 7:12:21 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
A z jakého auta je ten regulátor? Běžný standartní tlak at´ je to opel nebo suzuki je 2,8-3bar na tentýž tlak jsou i kalibrované vstřikovače. Modul můžeš zničit i nevhodným dwell time.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 10:49:45 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Regulátor je aftermarket z jiného auta kde jsou take siemens DEKA, akorát jezdí na benzín. Takže Regulátor může zůstat origo i na motoru s turbem? Asi jo když turbo tlačí 1bar.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 12:20:16 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Při 80% duty cycle a tlaku paliva 3bar by ty vstřiky zvládly takřka 500hp což je daleko za limitem toho,kolik vydrží ten motor. Stavitelný regulátor tlaku paliva má opodstatnění tam,kde jsi třeba s origo vstřiky na hranici použitelnosti a tak pouze zvýšíš tlak paliva ,aby jsi je nemusel měnit. Pokud máš ale takhle velké,stačí ten regulátor co tam byl. Naopak kvůli rázům v potrubí při otevírání těch mega vstřiků by jsi měl instalovat fuel dumper pokud ze série není. Jinak na volnoběh to bude při párovém vstřiku hodně bohaté. Vstřiky díky své reakční době otevření a zavření mají danou minimální dávku paliva.Při potřebě velkého množství paliva je lépe použít pár menších vstřiků než jeden velký.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 13:06:30 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Ok, tak jsem zase o něco chytřejší. No předělávat se mi to na 8 vstřiků opravdu nechce. Fuel dumper k čemu slouží?
Díky.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 13:38:17 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Fuel dumper je taková malá expanzní nádrž na palivové liště a její funkce je tlumit rázy,které vytváří vstřiky svým otevřením a zavřením. Takhle to vypadá třeba u toyoty.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 14:29:57 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Tak jsem dal novej modul a pojista opet praska. Takze uz fakt nevim...

Edit: nutno podotknout ze jednotku jsem koupil s tim ze byla vyhorela, odeslana zpet do IMF zkontrolovana a odeslana zpet. Takze jestli neni proste vadna ECU. Protoze jinak uz nevim.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 17:22:47 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Jaké je oem číslo modulu? Je takový problém natočit oscilo a hodit sem ig soubor? Takhle jen věštím z křištálové koule. :) Jakou máš verzi aplikace a co je nahráno v ecu? Najdeš to na dolním řádku záložky "I"

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 17:36:35 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
No jednotku jsem rozebral a je vyhorela, vecer podlu detailni foto. Uz jsem to poslal do IMFsoftu.
Nechapu jak muze vyhoret kdyz je tam pojistka????


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 19:30:14 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Hodnota pojistky je jaká?

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 09. Apr 2019 23:15:23 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Pojistka je 10A jako je psano v navodu. Netusim jestli to blblo celou dobu a kvuli tomu auto delalo kraviny az se to spalilo, nebo se to stalo najednou a problem furt pretrva. Otazkou je proc se to stalo a aby se to nestalo znova... svazek jsem kontroloval a je ok.

Obrázok

Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Str 10. Apr 2019 13:44:04 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
To může způsobit nevhodně zvolený dwell time cívky a několikrát vyměněná pojistka,ta se dle obecně závazných předpisů třeba i pro užívání auta,mění pouze jednou. Dnešní vozy bez pojistek nahrazené moduly - power distribution unit - komunikující se zbytkem auta po CAN měří úroveň napětí i zátěž výstupu a při jakékoli anomálii výstup odpojí. Auto tak je schopné vyhodnotit,že ti praskla žárovka ve světle a znemožní po určitém čase další jízdu v noci pokud nedojde k nápravě. :D

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 16. Apr 2019 12:13:32 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Tak jednotka opravena, prej to byly tranzistory. Civky jsou promerene a ok. Jeste propipat elektriku. Asi nejspise to byla zavada v ECU...


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Uto 16. Apr 2019 13:17:10 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Kolik je dwell time cívek?

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Str 17. Apr 2019 12:16:10 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
2ms.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP1
PoslaťNapísal: Štv 18. Apr 2019 1:22:50 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Ono je těžké ti radit, když ani nevím co na autě za cívky máš a jek je to zapojené.. Na některé cívky je hodně i 0.5ms A na některé je málo i 4ms...

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Štv 18. Apr 2019 13:26:33 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Obrázok

Nasel jsem tohle, ovsem jisty si nejsem. Ja se v tomhle uplne nevyznam. Vse co se tyka ECU resi kamarad.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Štv 18. Apr 2019 13:36:45 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
Pak jeste tohle vlakno, ale moje anglictina.....

https://www.r3vlimited.com/board/showth ... p?t=374858


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Štv 18. Apr 2019 23:40:46 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1516
Bydlisko: Dobříš
Tak ať sem napíše kamarád. Dáváš sem nicneříkající obrázek a link z nastavení megasquirtu. Nebo máš snad megasquirt? To jsi na špatném fóru. Jestli v této diskusi máme pokračovat dál musím vědět co na autě je,každý vstřik, cívka, polohové nebo teplotní čidlo má svoje číslo, takže je stačí napsat sem a já už si jejich parametry najdu. Dál potřebuji vědět jestli má jednotka invertované výstupy co kam je zapojeno,funkce,verzi hw a sw soubor ig exportovat z ECU a nahrát sem. Pokud to z nějakého důvodu tajiš,tak ale nechtěj řadu, protože takovou nemám.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: BMW M42 - HELP
PoslaťNapísal: Pia 19. Apr 2019 9:06:09 

Registrovaný: Ned 07. Apr 2019 22:53:46
Príspevky: 13
No myslel jsem ze tam bude neco o civkach... pres velikonoce bude vice casu, to s nim zkusim sepsat a pak to sem hodim.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 1   [ Príspevkov: 24 ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 5 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Slovenský preklad: Senky & Kamahl.