Zmeniť veľkosť písma


Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 1   [ Príspevkov: 10 ]
Autor Správa
 Predmet príspevku: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Pia 22. Máj 2015 13:04:28 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Vážení a milí noví, poprosil bych Vás, aby jste hned jako první, co zde na fóru po registraci uděláte přečetli FAQ tj zde

https://imfsoft.com/files/master/docume ... FAQ_CZ.pdf

A posléze si prostudovali manuál zde

https://imfsoft.com/files/master/docume ... _37_CZ.pdf

Není to jenom zbytečná buzerace, ale pokud někomu něco vysvětluju, je rozumné, aby věděl jaké zařízení si vůbec koupil a co dané zařízení umí, případně nějaké elementární základy fungování spalovacích motorů.

Poté, až budete mít všechno nastudováno napřed připojili k jednotku k počítači a napájení a nahráli do ní poslední aktuální firmware a k němu používali patřičný ovládací program. Není možné křížit mezi sebou jeden ovládací program a jiný firmware! Pokud Vám k jednotce dodali CD, doporučuju jej nepoužívat. Je možné, že od vydání CD vyšel nový fw a že jste jednotku dostali už s novým firmware. Použitím starého ovládacího programu z CD ji tedy můžete poškodit, nebo alespoň nemusí fungovat tak, jak má.

Máte tedy dvě možnosti použití firmware

1. Buď jste konzervativní, a spokojíte se se standardním balíkem funkcí, tak použijte aktuální firmware ze stránek výrobce, je to otestovaný firmware a něměly by s ním být sebevětší problémy
2. Nebo chcete vyzkoušet něco nového a risknete, že některé funkce nemusí fungovat ideálně, nicméně máte přístup k nejnovějším vychytávkám.
Pak tedy použijte firmware, který je k dispozici ZDE na fóru. Tento firmware bývá "ještě teplý" přímo z vývojového oddělení výrobce, může proo obsahovat chyby a nedodělky. Nový firmware tedy nahrávejte do jednotky už s novou aplikací k ní přibalenou. Zůstává vám tedy pouze soubor s uloženou konfigurací, ostatní SMAŽTE nebo přesuňte do jiné složky.
Pokud narazíte na nějaký problém či nesrovnalost s tímto fw tak jej prosím reportujte sem. Ostatní také testují a problémy se posléze rychleji opraví. Čím rychlejší tedy bude zpětá vazba s chybami tím dříve a rychleji budou vycházet stabilní firmware.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Pia 22. Máj 2015 22:49:00 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Ahoj. Tohle téma jsem určitě vyvolal já.

Zmíněné dokumenty mám projeté opravdu dokonale, možná bych ti pár stránek řekl i z paměti. Nic méně v návodech mi chybí detailnější popis aplikace. V návodu je perfektně popsaný snímač otáček a zapalování, ale ostatní senzory bohužel né. Ve FAQ by si hodil alespoň jeden detailní příklad nastavení i jiného snímače,třeba tlaku v sání. Pro pochopení principu nastavování by to stačilo.
Motorům a diagnostice rozumím dostatečně, moji zákazníci by ti to potvrdili. Ale s aplikací kterou člověk vidí poprvé zázraky hned nedokáže.

V jiném tématu si mi popsal snímač teploty, jdu to zkusit. Díky moc Adam.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Sob 23. Máj 2015 10:43:58 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Budu psat bez diakritiky- sem na slovensku se slovenskou klavesnici.

Ona ta kalibrace je tak nejak samozrejma, nejlip ji asi pochopis, kdyz si v apliakci otevres napriklad Example[27]_4xTCI_1xINDUCTIVE_2xTCI_2xFUEL_DEBUG
Obrázok

Master jako takový má vstupy, které fungují s rozsahem 0-5V, takze se do nej musíme vlézt.
Príklad teda bude na integrovaném MAP snímaci, ale je to uplne to stejné, jako by byl pripojený venku na vstup. Máme tedy % V a kPa. První % jsou hlavne pro úpravy korekcí, nemají zádnou fyzikalni hodnotu, jsou tedy jenom ukazatelem toho, v jake casti rozsahu se nachazime. To je treba hlavne pro funkce FI3,4,14,15 a jine, kde je psano
Kód:
X0=Pro signál vstupu 0-10% nebo "L pro vstup DI", posuv mapy <-360..+360>[°]
X1=Pro signál vstupu 11-20% nebo "H pro vstup DI", posuv křivky <-360..+360>[°]


Znamena to tedy, kdyz bude na tomto vstupu takove napeti, ktere odpovida danym procentum, provede se posun predstihu ci vstriku o tolik, kolik je napsano v dane kolonce X0X1X2...

Dalsi hodnota jsou V, zde to znamena jedine, nase zname oblibene volty. Zde uz jde zapisovat. Muzeme si tedy cely rozsah zmensit na jakekoli hodnoty. Nemusi nutne zacinat v nule a koncit v 5V. Muze se tedy stat, ze pouzijeme nejaky specialni typ TPS, kde bude v klidove poloze, tj v 0% 1V a v maximalni poloze 4.25V. Tak proste predem vyplnene cisla smazeme a zkusime jedno kouzlo.. do prvni kolonky k 0% napiseme 1V a do POSLEDNI kolonky ke 100% napiseme 4.25 a dame zapis / do ram /. Aplikace sama dopocita ostatni hodnoty prislusici k jednotlivym polickum.

Treti kolonka je kPa, kde je to uz jako exaktni jednotka. Dulezia napriklad pro regulaci tlaku, turba, teploty a jinych, kde do kolonek v aplikaci zadavame primo hodnotu ve *C, kPa a jinych. Take si ji muzeme libovolne rozepsat. Pokud ma nas snimac linearni charakteristiku, tak muzeme take pouzit figl, kdy vyplnime prvni a posledni kolonku a zbytek aplikace pri zapisu sama dopocita.

Jiny stav je, pokud pouzivame odporove cidla teploty, tj klasicke jednodratove mosazne obludy. Zde je treba je pripojovat jednak na AI3 a AI4 vstupy, kde je privedeno mekke napeti a nas odpor bude soucasti delice, ale druhak je treba kalibrovat. Jak je obecne znamo z prubehu NTC a PTC termistoru, jejich charakteristika neni linearni, tj skoro se to priblizuje parabole. Tu je treba peclive kalibrovat cele hodnoty po 10* ci jinych. TU bych doporucil prochazet datasheety a hledat takovy termistor, ktery ma svuj konec v linearnejsi oblasti. Znamena to, ze u vetsiny normalnich termistoru je mezi 30 40 50 60 70 * velky rozdil v odporu - to znamena relativne presne mereni, ale od osumdesáti stupnu navrch se odpor meni uz jen malo. Tim padem se regulace stava nepresnou a muze pak byt problem napriklad dokalibrovat spinani vetraku pri 95* a vypinani pri 90*, kdyz je mezi tim skoro nulovy rozdil. Proto ja osobne doporucuju vybirat klidne 20k termistory, i kdyz rozsah masteru je 10K, a posunout linearnejsi oblast do vyssich teplot s tim, ze nas celkem nebude trapit presnost mereni mezi 20 a 30*. Zde je nutno dodat. Ze kalibrace se provadi ve voltech v kterych meri analogove vstupy, ne v hodnotach odporu. Proto mame dve moznosti. Jednak hodkou vodu, teplomer a napeti, ktere ukazuje master si zapisovat i s teplotama a posleze to do nej nadatlovat. Nebo suchou metodu, kdy si vezmeme datasheet, vypiseme hodnoty odporu. Posleze koupime potenciometr za 20 korun, s multimetrem nastavime hodnotu odporu, ktera podle datasheetu odpovida treba 20*, pripojime k masteru a napiseme si napeti, a takto zopakujeme 10x. Je to sice pracnejsi, nicmene eliminuje to jednak nepresnost mereni odporu v masteru a druhak ovlivneni mereni termistoru vodni parou a spol.

Dalsi moznosti je pouziti techto vstupu jako DIGITALNI. To znamena, ze vstup bude rozlisovat pouze ANO a NE. Zapojeni masteru je takove, ze na AI3 AI3 jsou pullup odpory k napeti a na AI1 AI2 jdou pulldown odpory k zemi. To znamena, ze bez pripojeni cehokoli na AI1 AI2 je na techto vstupech NE, aby jsme hodnotu zmenili na ANO, potrebujeme na ne dovest napeti vyssi nez 11% rozsahu jaky jsme si nastavili, tj v zakladu nad 0,5V. AI3 a AI4 vstupy to maji tak, ze napeti na nich uz je, potrebujeme jej tedy "vyzkratovat" na zem. V klidu je tedy vstup jako ANO. Tj staci nam dat mezi vstup a kostru obycejne tlacitko ci vypinac a jeho zmacknutim prepneme na NE.

K tomu se nam hodi funkce inverze, ktera nam tyto stavy programove otoci. Takze i kdyz budeme mit u AI3 tlacitko stlacene a zapnutou inverzi, program se bude chovat, jako by to bylo presne naopak.

Dále tu máme FILTR, MINMAX a BARVY.

Filtr nam slouzi k orezani spicek z daneho snimace, dulezite je to hlavne pri snimaci polohy klikoveho hridele, ale i zde to ma svuj vyznam, a to hlavne v odstraneni ruseni, ktere se nam muze na vodicich indukovat za provozu motoru. Jednotka si tedy nebere hodnotu cidla 50x za sekundu, kdy muze nabrat i kopu spatnych hodnot a pak se chtit zblaznit, kdyz behem sekundy ma motor -10 ale i 120* teploty a ona nestiha pridavat a ubirat predstih na korekci. Proto doporucuju u akcnich cidel, tj TPS pouzit 50-100ms, a u pomalych, tj teploty a jine klidne 500ms. Jednotka pak kazdych X ms vezme vsechny nactene hodnoty, udela z nich prumer a spicky se nepouziji.

Minmax a barvy nam zde ovlivnuji pouze zobrazeni v aplikaci, barvy ciste bavu ciferniku a minmax nam slouzi k tomu, ze si muzeme do budiku dat pouze cast rozsahu. Typicky treba u MAP snimace muzeme nechat regulaci -80 az 150 ale rozbrazit na budiku jenom -80 az 0 nebo jiny mensi rozsah, aby zobrazeni rucicky bylo presnejsi. J1939 nas zatim nemusi trapit, o tom jindy.

EDIT 25.5
Ještě máme možnost nastavit TYPE, jestli napěťový nebo odporový vstup. Je uplně jedno, co zde nastavíme, mění to pouze zobrazení hodnoty ve stavovém panelu aplikace, te to tedy jenom kosmetická záležitost.


Prílohy:
ai.png
ai.png [ 7.06 KiB | Zobrazené 21637 krát ]
Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Sob 23. Máj 2015 15:03:37 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Husty . :-)) Diky moc. Uz to trosku chapu. Jeste jednou dik.
Uz chapu proc je v examplu tolik prikladu. Vecer pujdu zkouset, ted si musim hrat na spolehliveho otce :-)))


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Pon 08. Jún 2015 22:28:56 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Ahoj. Chci te jeste jednou poprosit o pomoc. Jeste trochu plavu v nastaveni doby vstriku.
Mapy jsem pochopil tak, ze se ecu od nich odrazi a dopocitava dle tabulky funkci ( nastaveni vystupu) spravnou dobu vstriku. Dale je tam obohacovaci tabulka. Tu chapu. Ale trosku nerozumim tabulce zateze. Tabulka zateze je ELO tabulka?
V tabulce zateze mam v prvnim sloupci map senzor a v prvnim radku tps. A hodnoty uvnitr tablky ukazuji zatez motoru v procentech.ktera ovlnuji delku vstriku a predstich pomoci tabuly funkci (nastaveni vystupu) ?
Nebo s tabulmou zateze pracuje jednotka i jinak?
Nechapu totiz na zaklade ceho se mi meni delka vstriku. Kdyz to v nastaveni vystupu nemam zadane.
Priklad: nevim jak stahnout davku paliva pri 28% tps , 3000ot/ min, -63 kpa. Z niceho nic mi davka vylitne pres 3ms coz je moc. Do 30 % tps jedu na prni mapu , v ni mam pri 3000 2 ms. a upravou tabulky zateze mi davka taky neklesa.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Uto 09. Jún 2015 8:33:09 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Musíš sem dát *.ig soubor, a v nejlepším případě založie extra téma tam, kde to patří a né do FAQu


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Uto 09. Jún 2015 10:01:41 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Nechtel jsem zbytecne zakladat zbytecne nove tema. Ba me dokonce napadlo, ze to do fagu docela i patří. Ale jak rikas zalozim nove tema . Napisu to vecer . Dik Adam


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Uto 09. Jún 2015 12:49:52 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Obecnou teorii ohledně řízení map ano, ale ne konkrétní problém s určitým setupem a otáčkami..


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2015 23:40:50 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Pro vážené nové a milé.
"ELO" je tabulka zatížení motoru.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: FAQ aneb ČTĚTE PRVNÍ
PoslaťNapísal: Štv 11. Jún 2015 8:41:51 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Neboli EngineLoad ...

U této tabulky bych si dovolil poznamenat, že je více, než zdrávo překalibrovat si MAP snímač od -80 do 0. V původním znění totiž přednastavená "ukázková" tabulka naprosto nekoresponduje s jejím posláním - pokud nás tedy nezajmají turbomotory a jiné stavy, kdy potřebujeme měřit a korigovat přetlak v sání a né podtlak.
Překalibrování provedeme tak, že použijeme kalibrační tabulku respektive její hodnoty uvedené zde na fóru a podle nich přenastavíme AI6 vstup, tj buďto upravíme konfigurační soubor a do dotyčné oblasti prostě zkopírujeme naše čísla, nebo to naťukáme ručně.

Snad bych ještě doplnil, že si to lze představit jako tento obrázek. V podstatě jedeme podle otáček po křivce zleva doprava a podle zatížení si ty křivky nedáme nad sebe, ale za sebe jako další osu a vzniknou nám takovéto krásné hory.
Obrázok


Prílohy:
map.png
map.png [ 15.38 KiB | Zobrazené 21490 krát ]
Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 1   [ Príspevkov: 10 ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Slovenský preklad: Senky & Kamahl.