IMF MasterIgnition
https://imfsoft-forum.eu/

BMW M42 - HELP
https://imfsoft-forum.eu/viewtopic.php?f=14&t=400
Stránka 1 z 2

Autor:  czechino [ Ned 07. Apr 2019 23:54:27 ]
Predmet príspevku:  BMW M42 - HELP

Ahojte,
s kamarádem ladíme motor M42 1.8 16V s turbem na E85. S jednotkou jsme začali už minulý rok na podzim (12TCI) nějak se podařilo auto rozhýbat a i zdárně jezdilo. Ovšem teď po zimě se nastavil sytič, auto chytne studené běží po dobu sytiče a pak zdechne. Na mapu kterou jezdilo na podzim už nejede, takže se hýbe různě s dávkou až třeba chytne. Motor běží tvrdě, nebo kucká bohaté/chudé... dávka se doladí aby motor šel klidně, pak se chcípne, nebo chcípne sám a už na to samé nechytne a další hodinu se zase ladí směs aby chytnul a furt dokola... něco se naladí a za chvilku na to motor vůbec nejede... Zkoušel jsem měnit regulátor tlaku paliva, svíčky a furt to samé. Dnes asi po 3hodinách startování a hledání způsobu aby motor vůbec běžel začala praskat pojistka, zjistilo se že když se odpojí zapalovací modul, tak pojistka nepraskne. Začalo to dělat v poslední 1/2 hodině takže si nemyslím že to mělo vliv na dřívější chod...
Už si opravdu nevíme rady, před půl rokem auto jezdilo a drželo volnoběh. Nic se nedělalo, jenom se letos natáhla nová kabeláž a auto běželo, i se s ním po 2 hodinách hraní s dávkou jelo, ale po zastavení a do minuty už na to samé ani neblafne.

Budu rád jestli někdo poradí, nebo jestli se někomu dělo to podobné.
Díky!

Autor:  Libor12 [ Pon 08. Apr 2019 14:11:57 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Mohl by jsi sem dát tu mapu? Osciloskop ? Jakou má jednotka verzi fw? Praskající pojistku,pokud jsou tam tužkové moduly nebo modul 2x2 waste spark by mohl mít na svědomí zaškrtnutý invert. Je zapojený volnoběžný ventil nebo jak je řízený volnoběh? Pokud motor zdechne po skončení obohacování,tak ještě není dostatečně ohřátý,aby mu stačila dávka z hlavní mapy na udržení chodu. Tlak paliva jsi kontroloval? Co vstřiky? Aliexpress? Ten zelený čínsky plast pod působením E85 rád bobtná. Nebo pokud jsou to nějaké oem bosch z jiného bmw tak vizuelně rozprašují všechny stejně? Setkal jsem se několikrát s tím,že E85 pěkně přes zimu naleptal gumu a všechny letité usazeniny v systému skončily ve filtru paliva a ty opravdu jemné zalepily vstřiky. Pokud auto přes zimu stálo s e85 v nádrži tak bych začal kontrolou palivového systému.

Autor:  czechino [ Pon 08. Apr 2019 15:47:42 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Invert jsme uz resili minuly rok. Vstikovace jsou SIEMENS DEKA myslim ze 830, nebo 860cc. Jedina cinska vec byl regulator paliva, ale ten jsem nahradil kvalitnim. Auto po zime krasne naskocilo ohralo se ale pak zacli problemy... po dvou hodinach laborovani se smesi se podarilo nastartovat bez sytice a vcelku dobre jelo, slo pekne vytocit a jelo s plnym boostem, smes byla dobra. Druhy den zase to same. Mapu zkusim vyfotit. Volnobeh se ridi klapkou, na podzim to pri teplem motoru krasne drzelo. Verze jednotky je posledni.

Autor:  Libor12 [ Pon 08. Apr 2019 18:56:36 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Tak jestli praská pojistka je buď v háji modul nebo je tam invert,jiná možnost není. HW verzi máš určitě poslední,ale jestli máš i poslední FW. A jestli máš stejnou v pc a v ecu. Jiné fw verze spolu nekomunikují,nebo je tam mrtě chyb. Pokud máš 830cc vstřiky,není třeba žádný stavitelný regulátor,ale uplně na pohodu stačí 3bar série. fotka je mi tak nějak k ničemu. Exportuj ji z jednotky,natoč oscilo při startu, trocha popsat akční členy co tam máš a jak jsou zapojené.

Autor:  czechino [ Pon 08. Apr 2019 19:41:42 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Zítra zkusím jiný modul a uvidí se, ještě jsem se ptal kamaráda a na invert koukal. Regulátor jsem bral z jiného vozu kde je nastaveno 3,7Bar. Jinak vše je origo - potenciometr, čidlo kliky (běží to jen na čidlo kliky) cidlo teploty v saní VW 1.8T. Vše je zapojené dle schématu. Moc se v tomhle nevyznám, zapojoval a ladí to kámoš... Já jen jezdím a říkám pocity. Zkrátka v listopadu vše fungovalo a teď to děla to co to dělá, ovšem občas to jede pěkně. Zkusím kouknout na vstřiky a vyměním palivový filtr.

Autor:  Libor12 [ Uto 09. Apr 2019 7:12:21 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

A z jakého auta je ten regulátor? Běžný standartní tlak at´ je to opel nebo suzuki je 2,8-3bar na tentýž tlak jsou i kalibrované vstřikovače. Modul můžeš zničit i nevhodným dwell time.

Autor:  czechino [ Uto 09. Apr 2019 10:49:45 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Regulátor je aftermarket z jiného auta kde jsou take siemens DEKA, akorát jezdí na benzín. Takže Regulátor může zůstat origo i na motoru s turbem? Asi jo když turbo tlačí 1bar.

Autor:  Libor12 [ Uto 09. Apr 2019 12:20:16 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Při 80% duty cycle a tlaku paliva 3bar by ty vstřiky zvládly takřka 500hp což je daleko za limitem toho,kolik vydrží ten motor. Stavitelný regulátor tlaku paliva má opodstatnění tam,kde jsi třeba s origo vstřiky na hranici použitelnosti a tak pouze zvýšíš tlak paliva ,aby jsi je nemusel měnit. Pokud máš ale takhle velké,stačí ten regulátor co tam byl. Naopak kvůli rázům v potrubí při otevírání těch mega vstřiků by jsi měl instalovat fuel dumper pokud ze série není. Jinak na volnoběh to bude při párovém vstřiku hodně bohaté. Vstřiky díky své reakční době otevření a zavření mají danou minimální dávku paliva.Při potřebě velkého množství paliva je lépe použít pár menších vstřiků než jeden velký.

Autor:  czechino [ Uto 09. Apr 2019 13:06:30 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Ok, tak jsem zase o něco chytřejší. No předělávat se mi to na 8 vstřiků opravdu nechce. Fuel dumper k čemu slouží?
Díky.

Autor:  Libor12 [ Uto 09. Apr 2019 13:38:17 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Fuel dumper je taková malá expanzní nádrž na palivové liště a její funkce je tlumit rázy,které vytváří vstřiky svým otevřením a zavřením. Takhle to vypadá třeba u toyoty.

Autor:  czechino [ Uto 09. Apr 2019 14:29:57 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Tak jsem dal novej modul a pojista opet praska. Takze uz fakt nevim...

Edit: nutno podotknout ze jednotku jsem koupil s tim ze byla vyhorela, odeslana zpet do IMF zkontrolovana a odeslana zpet. Takze jestli neni proste vadna ECU. Protoze jinak uz nevim.

Autor:  Libor12 [ Uto 09. Apr 2019 17:22:47 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Jaké je oem číslo modulu? Je takový problém natočit oscilo a hodit sem ig soubor? Takhle jen věštím z křištálové koule. :) Jakou máš verzi aplikace a co je nahráno v ecu? Najdeš to na dolním řádku záložky "I"

Autor:  czechino [ Uto 09. Apr 2019 17:36:35 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

No jednotku jsem rozebral a je vyhorela, vecer podlu detailni foto. Uz jsem to poslal do IMFsoftu.
Nechapu jak muze vyhoret kdyz je tam pojistka????

Autor:  Libor12 [ Uto 09. Apr 2019 19:30:14 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Hodnota pojistky je jaká?

Autor:  czechino [ Uto 09. Apr 2019 23:15:23 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Pojistka je 10A jako je psano v navodu. Netusim jestli to blblo celou dobu a kvuli tomu auto delalo kraviny az se to spalilo, nebo se to stalo najednou a problem furt pretrva. Otazkou je proc se to stalo a aby se to nestalo znova... svazek jsem kontroloval a je ok.

Obrázok

Obrázok

Autor:  Libor12 [ Str 10. Apr 2019 13:44:04 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

To může způsobit nevhodně zvolený dwell time cívky a několikrát vyměněná pojistka,ta se dle obecně závazných předpisů třeba i pro užívání auta,mění pouze jednou. Dnešní vozy bez pojistek nahrazené moduly - power distribution unit - komunikující se zbytkem auta po CAN měří úroveň napětí i zátěž výstupu a při jakékoli anomálii výstup odpojí. Auto tak je schopné vyhodnotit,že ti praskla žárovka ve světle a znemožní po určitém čase další jízdu v noci pokud nedojde k nápravě. :D

Autor:  czechino [ Uto 16. Apr 2019 12:13:32 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Tak jednotka opravena, prej to byly tranzistory. Civky jsou promerene a ok. Jeste propipat elektriku. Asi nejspise to byla zavada v ECU...

Autor:  Libor12 [ Uto 16. Apr 2019 13:17:10 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Kolik je dwell time cívek?

Autor:  czechino [ Str 17. Apr 2019 12:16:10 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

2ms.

Autor:  Libor12 [ Štv 18. Apr 2019 1:22:50 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP1

Ono je těžké ti radit, když ani nevím co na autě za cívky máš a jek je to zapojené.. Na některé cívky je hodně i 0.5ms A na některé je málo i 4ms...

Autor:  czechino [ Štv 18. Apr 2019 13:26:33 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Obrázok

Nasel jsem tohle, ovsem jisty si nejsem. Ja se v tomhle uplne nevyznam. Vse co se tyka ECU resi kamarad.

Autor:  czechino [ Štv 18. Apr 2019 13:36:45 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Pak jeste tohle vlakno, ale moje anglictina.....

https://www.r3vlimited.com/board/showth ... p?t=374858

Autor:  Libor12 [ Štv 18. Apr 2019 23:40:46 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Tak ať sem napíše kamarád. Dáváš sem nicneříkající obrázek a link z nastavení megasquirtu. Nebo máš snad megasquirt? To jsi na špatném fóru. Jestli v této diskusi máme pokračovat dál musím vědět co na autě je,každý vstřik, cívka, polohové nebo teplotní čidlo má svoje číslo, takže je stačí napsat sem a já už si jejich parametry najdu. Dál potřebuji vědět jestli má jednotka invertované výstupy co kam je zapojeno,funkce,verzi hw a sw soubor ig exportovat z ECU a nahrát sem. Pokud to z nějakého důvodu tajiš,tak ale nechtěj řadu, protože takovou nemám.

Autor:  czechino [ Pia 19. Apr 2019 9:06:09 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

No myslel jsem ze tam bude neco o civkach... pres velikonoce bude vice casu, to s nim zkusim sepsat a pak to sem hodim.

Autor:  cucal [ Pia 19. Apr 2019 22:50:08 ]
Predmet príspevku:  Re: BMW M42 - HELP

Libore já nevím, ale myslím si že tato diskuze je o ničem a zbytečně plýtváš časem..Každej jednou začíná, ale dělat někomu jen tlumočníka, nota bene když ten tlumočník zjevně neví která bije je úplně zbytečný... X komentů a ani jeden ig... Hroznej problém postnout aspoň Ig. a blby oscilo..

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/