IMF MasterIgnition https://imfsoft-forum.eu/ |
|
vstřikování vody https://imfsoft-forum.eu/viewtopic.php?f=14&t=118 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Marab [ Sob 04. Jan 2014 21:39:45 ] |
Predmet príspevku: | vstřikování vody |
co si myslíte o vstřikování vody do sání? ..mělo by to mít účinky jak výkonové(snížení detonací, teplota nasáv.vzduchu) tak čistící...nějaké zkušenosti? |
Autor: | Libor12 [ Ned 05. Jan 2014 11:59:11 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
zkušenosti jen ty nejlepší. Voda sama o sobě výkon nezvyšuje. Je to jen prostředek k zvýšení výkonu. Můžeš si dovolit vyšší kompresi(plnící tlak) a udělat agresívnější předstih. |
Autor: | Marab [ Ned 05. Jan 2014 13:23:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
že voda výkon nezvýší je mi jasné, psal jsem že má následné účinky.. ![]() vím, že se prodávají sady, ale je možné si to celé vytvořit sám? vstřikuje se destilka? benzínové čerpadlo asi použít nelze, jsou nějaké jiné možnosti? Měl jsem představu vstřikovat už před turbo, použít nějaké vstřikovací trysky, třeba z jednobodu...kdy vstřikovat?celou dobu, nebo jen ve zvýšené zátěži? díval jsem se na netu jak dokáže být potom motor čistý... |
Autor: | hrnous [ Ned 05. Jan 2014 16:17:57 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
Hmm s tím bych mohl polaborovat u nějakého malého motočtyřtaktu ![]() |
Autor: | Libor12 [ Ned 05. Jan 2014 17:38:54 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
nebudu to psat znovu ![]() ![]() libor12 píše: Na úvod bych doporučil přečíst tohle. Těm dokumentům je víc jak 60let a stále jsou platné beze změn.
http://www.mediafire.com/view/?zzz2indhd2r http://www.mediafire.com/view/?d4nnhrjjom0 |
Autor: | Libor12 [ Ned 05. Jan 2014 17:41:01 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
libor12 píše: Mohl bych tady začít rozepisovat čísla a chemické procesy související s prací motoru a jiné. Samozřejmě pokud někdo bude chtít požádá strejdu google a on mu informací nabídne víc než dost. Z mého pohledu tyto dva postované dokumenty jsou základním stavebním kamenem. MMch NACA je předchudce NASA. Já sám toto zařízení na 4age provozuji více jak 3 roky a krom několika počátečních problémů,které byly způsobeny neznalosti ne samotného systému,ale nechal jsem se nalákat vidinou levného značkového kitu,tery jsem zakoupil na ebay od jednoho vychcaného amíka,nu tací lidé jsou všude,není to jen doména čechů
![]() 1. pomocí vstřikování vody i z BA91 uděláte palivo z oktanovým číslem 115. Není to žadným zázračným přerodem vody ve víno,jak se kdysi praktikovalo za Rudolfa II ![]() 2. nakousnuto v předešlém odstavci- teplota.. At už v samotném sacím traktu,nebopři spalování to vše jsou jen samá pozitiva ochrany motoru. Vstřikuji vodu do sání - voda ochladí vstupní vzduch,nižší teplota -více tolik potřebného kyslíku,snížení teploty spalování sebou přinese menší zatěž turba,chladícího okruhu,olejového okruhu atd 3. vstřikujeme vodu a můžeme ochudit směs neboli úspora paliva. U turbo motoru bývá záměrně ve full boostu kvůli detonacím dodáváno palivo na hranici stechiometrického poměru 10:1,je to pro omezení detonaci,ktere samozřejmě právě díky teplotě nevyřeší ani C116. Chudá směs samo sebou přináší vysokou teplotu a detonační spalování... jenže my co? Ano správně -vstřikujeme vodu a odebíráme teplo...chudá směs se stává odolná proti detonacím a opět spoříme palivo a díky její vyšší stlačitelnosti můžeme později zapálit. 4. voda/metanol - opět platí co už tu padlo,jen metanol díky svému stechio poměru 6-6.5:1 využije při spalování zbytek kyslíku který zůstane z benzínu. Navíc metanol je druhý nejjednodušší alkohol a jako takový sám o sobě obsahuje kyslík. padnou tu asi námitky proč metanol nedávat rovnou do nádrže. Bohužel potřebujeme i vodu jako reduktor spalovacího procesu. Na sériové použití v autech výrobci až na některé vyjímky nedošlo,právě kvůli těm provozním podmínkám aut motoru. Kdo alespon nahledl do prvních dvou dokumentů,ví že se začalo používat v leteckých motorech. Ty de facto pracují pouze ve dvou režimech - plný výkon při startu a cca 30-50% výkonu pro let. Jiné to bylo u stíhaček,tam potřeba vstřikování vody metanolu byla skoro pořad,protože s výškou klesá hustota vzduchu - méně kyslíku - chudá smes atd ,ale k tomu jindy,nás zajímají především auta a přínos pro sériové nijak neupravené motory a motory které už nějakym způsobem upravené jsou - tím nemyslím natření bloku barvou. ![]() zde video od aem jak to vlastně funguje. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PFZWd8wj4#! Shrnutí 1. Voda není palivo. (překvapivě) 2. Vstřikování vody/metanolu je nejůčinnější v pomeru 50/50 3. Metanol jako přísada do nádrže není opravdu nejvhodnější,takto obohacené palivo se chová přesně naopak než potřebujeme a to z důvodu stechio poměru metanolu. Když metanol jako přisadu na zvýšení oktanového čísla,jedině ve formě MTBE metyltertiarybutyleter který se z něho vyrábí a petrolejařské společnosti jej běžně využívají. 4. Maximální kroutící moment dosáhneme při poměru palivo/vzduch 1:13.2 5. Přechodové režimy a maximální plnící tlak je AFR 12.5:1 6. Poměr vody,vody/metanolu by se měl pohybovat v poměru 12,5-25% vůči palivu tedy 11.1 - 10:1 7. Velký předstih přinese ztrátu výkonu a přehřívání 8. Vstřikování vody umožní nastavit agresivní předstih tj maximalní plnící tlak nutně neznamená posun předstihu zpět. 9. Voda musí odpovídat AFR hmotnostně,NE objemově 10. VELIKOST kapek vodní mlhy je přímo uměrná její účinnosti,tedy schopnosti se co nejrychleji odpařit a odebrat co nejvíce tepla. 11. V žádném případě nedavejte trysku před intercooler!!!!!!!!! 12. Tak jako palivo je i voda,voda/metanol velice citlivá na přesné dávkování. Nejjednodušší je jedna tryska,vícetryskové tzv direct port už vyžaduje složitější řízení. 13. Vstřikování vody umožní použít vyšší plnící tlak bez změn předstihu s potlačením detonací - vyšší kroutící moment - vyšší výkon 14. Vstřikování vody má chladivý účinek na motor,ovlivnuje teplotu výfukových plynu. 15. Vstřikování vody ochlazuje ruzné hrany uvnitř spalovacího prostoru,normalně se přehřeji a zpusobí detonace 16. Vyšší statický kompresní poměr bude vyžadovat vyšší objemový podíl směsi V/M 17. V 13.2:1 AFR bude teplota EGT na maximální hodnotě vs předstih 18. Pro vstřikování vody nelze použít ani palivová EFI čerpadla ani vstřiky- bohužel zkorodují "Vy tupci" ![]() ![]() 19. Intercooler chladíme zvenku - viz 11 20. Maximalní množství vody by mělo být zhruba v polovině otáček motoru a plné zátěži a smerem k redline a snižující se zatězi klesat. |
Autor: | Libor12 [ Ned 05. Jan 2014 17:42:00 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
libor12 píše: Ted si řekněmě něco o výrobcích těch kitů...Takže jen namátkou....
http://www.alcoholinjectionsystems.com/index.html http://www.aempower.com/ http://www.snowperformance.net/ http://www.alcohol-injection.com/ http://www.coolingmist.com/ http://water.lovehorsepower.com/ http://www.kennedysdynotune.com/waterinjected.htm http://www.aquastealth.com/ a další a další. Všichni o sobě tvrdí jak ten jejich výrobek je nejlepší a jak jste bez něj vlastně do této doby mohli existovat. ![]() Fakt je jeden,at rozlkiknete kterýkoli z odkazů nabídka se skoro až na obal neliší. Aby voda byla využita na 100% je třeba ji rozprášit tak aby její kapky byly pod 0.01mm. K tomu samozřejmě potřebujete co nejvyšší tlak a dobrou trysku. Tady se dostáváme k jednotlivým komponentům celého systému. |
Autor: | Libor12 [ Ned 05. Jan 2014 17:42:51 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
libor12 píše: Základem kitu je nádrž. Její velikost se volí od doby použití systému. Tak a jsme u toho. Všichni uvedení výrobci používají plast. Mým osobním nazorem ale i ze skušeností s provozem je že plast je na H....O a nechal jsem si svařit nerezovou. Nádrž máme,vybíráme čerpadlo. Opet nadherným příkladem jak to moje je lepší než souseda je toto video. http://www.youtube.com/watch?v=XNIjps6b ... IIUqolbjdg ono je uplně jedno jestli je recirkulační a nebo plunžrové kdy dochazí k pulsům. Hlupak neví že v sání jsou též také pulsy ani že turbo netlačí spojitě ale ve vlnách a tak je pod náležitou video masáží přesvědčen k nákupu toho "lepšího" tedy čerpadla recirkulačního s bypassem a neví že obě splní stejnou funkci Ta nejdůležitější veličina je tlak který je schopne vyvinout. Tak aby to bylo kompletní,všechny postovane firmy používají čerpadla SHURFLO nebo FLOWJET ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() libor12 píše: Ted se pustím do rozboru samotných kitu a jejich funkcí. Popremýšlejte o umístění nadrže v aute,at je jakkoli velika. Zde všichni zminovaní nakupují a i mnozí další. http://www.flambeaufluids.com/ nemam rád kompromisy a už vůbec ne plast. Nicmeně pro někoho dobra volba. Čerpadlo... až postoupíme do časti o ladění,zjistíte že pro naše aplikace bude stačit tryska(y) o velikosti 30 -160cc za minutu. Proč mám používat 2-3kg těžké čerpadlo s výkonem 50L za minutu tedy 500x víc než kolik vody skutečně potřebuji
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Marab [ Ned 05. Jan 2014 18:23:42 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
![]() ![]() tak na to asi zatím zapomenu... |
Autor: | Libor12 [ Ned 05. Jan 2014 22:10:10 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
no,myslím že přijde brzy čas kdy se tím budeš muset zabývat. Při kompresi kterou ten motor má,budeš na limitu plnícího tlaku velmi brzy. |
Autor: | Marab [ Ned 05. Jan 2014 23:14:27 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
to já bych se tím zabýval, ale když vidím kolik jsi o tom napsal a jak složitý výběr komponentů je, tak si tím nejsem jist..nehledě na cenu kitů... |
Autor: | Libor12 [ Pon 06. Jan 2014 21:03:41 ] |
Predmet príspevku: | Re: vstřikování vody |
no pokud by jsi měl zájem tak něco bych měl i na prodej. Můžu Ti nabídnout čerpadlo od coolingmist upravené pro moje potřeby na 300psi,trysky,fitinky,hadice mám taky. |
Stránka 1 z 1 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |