Zmeniť veľkosť písma
Aktuálny čas je Str 17. Aug 2022 3:24:01


Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 1   [ Príspevkov: 12 ]
Autor Správa
 Predmet príspevku: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Sob 04. Jan 2014 21:39:45 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str 07. Aug 2013 23:25:00
Príspevky: 348
co si myslíte o vstřikování vody do sání?
..mělo by to mít účinky jak výkonové(snížení detonací, teplota nasáv.vzduchu) tak čistící...nějaké zkušenosti?

_________________
BMW E36 325turbo * Lancia Delta 2.0užbezturbo * eRko na lepší časy * utahanej dělník audi A4 B6


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 11:59:11 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
zkušenosti jen ty nejlepší. Voda sama o sobě výkon nezvyšuje. Je to jen prostředek k zvýšení výkonu. Můžeš si dovolit vyšší kompresi(plnící tlak) a udělat agresívnější předstih.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 13:23:17 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str 07. Aug 2013 23:25:00
Príspevky: 348
že voda výkon nezvýší je mi jasné, psal jsem že má následné účinky.. ;)
vím, že se prodávají sady, ale je možné si to celé vytvořit sám?
vstřikuje se destilka? benzínové čerpadlo asi použít nelze, jsou nějaké jiné možnosti? Měl jsem představu vstřikovat už před turbo, použít nějaké vstřikovací trysky, třeba z jednobodu...kdy vstřikovat?celou dobu, nebo jen ve zvýšené zátěži?
díval jsem se na netu jak dokáže být potom motor čistý...

_________________
BMW E36 325turbo * Lancia Delta 2.0užbezturbo * eRko na lepší časy * utahanej dělník audi A4 B6


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 16:17:57 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Hmm s tím bych mohl polaborovat u nějakého malého motočtyřtaktu :) Co na to kovové součásti ? Mosím někde splašit polevnu čerpadla co nemosíja byt v nádrži..


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 17:38:54 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
nebudu to psat znovu :) takže cituji sám sebe z jiného fora. :)
libor12 píše:
Na úvod bych doporučil přečíst tohle. Těm dokumentům je víc jak 60let a stále jsou platné beze změn.
http://www.mediafire.com/view/?zzz2indhd2r
http://www.mediafire.com/view/?d4nnhrjjom0

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 17:41:01 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
libor12 píše:
Mohl bych tady začít rozepisovat čísla a chemické procesy související s prací motoru a jiné. Samozřejmě pokud někdo bude chtít požádá strejdu google a on mu informací nabídne víc než dost. Z mého pohledu tyto dva postované dokumenty jsou základním stavebním kamenem. MMch NACA je předchudce NASA. Já sám toto zařízení na 4age provozuji více jak 3 roky a krom několika počátečních problémů,které byly způsobeny neznalosti ne samotného systému,ale nechal jsem se nalákat vidinou levného značkového kitu,tery jsem zakoupil na ebay od jednoho vychcaného amíka,nu tací lidé jsou všude,není to jen doména čechů :) a míso značkového kitu dorazil nějaký "domaděl" bez záruky,s kterým právě vznikly problémy a já se nemohl dopracovat kýženého výsledku. K výběru komponent se vrátím později. Začnu tedy negativy tohoto systému. Bohužel žadné není. Jsou jen jistá omezení vyplývající spíše z provozu automobilového motoru. No a ted už jen samá pozitiva.
1. pomocí vstřikování vody i z BA91 uděláte palivo z oktanovým číslem 115. Není to žadným zázračným přerodem vody ve víno,jak se kdysi praktikovalo za Rudolfa II :D,je to daleko prostší. Voda k vypaření odebere obrovské množství tepla takže nedojde při kompresním cyklu při nárůstu tlaku a teploty k samovznícení (detonace) a palivo se chová jako vysokooktanový benzín,který je vůči tomu odolný. Ale je rozdíl tankovat s 95 nebo 115 high racing fuel. Litr tohoto paliva vychází kolem 3eur,a to duležité - teplota u C116 při spalování zůstává.
2. nakousnuto v předešlém odstavci- teplota.. At už v samotném sacím traktu,nebopři spalování to vše jsou jen samá pozitiva ochrany motoru. Vstřikuji vodu do sání - voda ochladí vstupní vzduch,nižší teplota -více tolik potřebného kyslíku,snížení teploty spalování sebou přinese menší zatěž turba,chladícího okruhu,olejového okruhu atd
3. vstřikujeme vodu a můžeme ochudit směs neboli úspora paliva. U turbo motoru bývá záměrně ve full boostu kvůli detonacím dodáváno palivo na hranici stechiometrického poměru 10:1,je to pro omezení detonaci,ktere samozřejmě právě díky teplotě nevyřeší ani C116. Chudá směs samo sebou přináší vysokou teplotu a detonační spalování... jenže my co? Ano správně -vstřikujeme vodu a odebíráme teplo...chudá směs se stává odolná proti detonacím a opět spoříme palivo a díky její vyšší stlačitelnosti můžeme později zapálit.
4. voda/metanol - opět platí co už tu padlo,jen metanol díky svému stechio poměru 6-6.5:1 využije při spalování zbytek kyslíku který zůstane z benzínu. Navíc metanol je druhý nejjednodušší alkohol a jako takový sám o sobě obsahuje kyslík.

padnou tu asi námitky proč metanol nedávat rovnou do nádrže. Bohužel potřebujeme i vodu jako reduktor spalovacího procesu. Na sériové použití v autech výrobci až na některé vyjímky nedošlo,právě kvůli těm provozním podmínkám aut motoru. Kdo alespon nahledl do prvních dvou dokumentů,ví že se začalo používat v leteckých motorech. Ty de facto pracují pouze ve dvou režimech - plný výkon při startu a cca 30-50% výkonu pro let. Jiné to bylo u stíhaček,tam potřeba vstřikování vody metanolu byla skoro pořad,protože s výškou klesá hustota vzduchu - méně kyslíku - chudá smes atd ,ale k tomu jindy,nás zajímají především auta a přínos pro sériové nijak neupravené motory a motory které už nějakym způsobem upravené jsou - tím nemyslím natření bloku barvou. :D Tím se dostáváme k výběru samotného kitu. Kdo nechce mít starosti nebo má dostatek financí,pujde cestou nákupu hotového kitu. Tak a tady to začíná. Take jsem byl přesvědčen,že koupím namontuji a jedu. Opak je pravdou. Sebelepši a dražši kit je třeba též pořádně odladit.

zde video od aem jak to vlastně funguje. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PFZWd8wj4#!

Shrnutí

1. Voda není palivo. (překvapivě)
2. Vstřikování vody/metanolu je nejůčinnější v pomeru 50/50
3. Metanol jako přísada do nádrže není opravdu nejvhodnější,takto obohacené palivo se chová přesně naopak než potřebujeme a to z důvodu stechio poměru metanolu. Když metanol jako přisadu na zvýšení oktanového čísla,jedině ve formě MTBE metyltertiarybutyleter který se z něho vyrábí a petrolejařské společnosti jej běžně využívají.
4. Maximální kroutící moment dosáhneme při poměru palivo/vzduch 1:13.2
5. Přechodové režimy a maximální plnící tlak je AFR 12.5:1
6. Poměr vody,vody/metanolu by se měl pohybovat v poměru 12,5-25% vůči palivu tedy 11.1 - 10:1
7. Velký předstih přinese ztrátu výkonu a přehřívání
8. Vstřikování vody umožní nastavit agresivní předstih tj maximalní plnící tlak nutně neznamená posun předstihu zpět.
9. Voda musí odpovídat AFR hmotnostně,NE objemově
10. VELIKOST kapek vodní mlhy je přímo uměrná její účinnosti,tedy schopnosti se co nejrychleji odpařit a odebrat co nejvíce tepla.
11. V žádném případě nedavejte trysku před intercooler!!!!!!!!!
12. Tak jako palivo je i voda,voda/metanol velice citlivá na přesné dávkování. Nejjednodušší je jedna tryska,vícetryskové tzv direct port už vyžaduje složitější řízení.
13. Vstřikování vody umožní použít vyšší plnící tlak bez změn předstihu s potlačením detonací - vyšší kroutící moment - vyšší výkon
14. Vstřikování vody má chladivý účinek na motor,ovlivnuje teplotu výfukových plynu.
15. Vstřikování vody ochlazuje ruzné hrany uvnitř spalovacího prostoru,normalně se přehřeji a zpusobí detonace
16. Vyšší statický kompresní poměr bude vyžadovat vyšší objemový podíl směsi V/M
17. V 13.2:1 AFR bude teplota EGT na maximální hodnotě vs předstih
18. Pro vstřikování vody nelze použít ani palivová EFI čerpadla ani vstřiky- bohužel zkorodují "Vy tupci" :lol: :lol:
19. Intercooler chladíme zvenku - viz 11
20. Maximalní množství vody by mělo být zhruba v polovině otáček motoru a plné zátěži a smerem k redline a snižující se zatězi klesat.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 17:42:00 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
libor12 píše:
Ted si řekněmě něco o výrobcích těch kitů...Takže jen namátkou....
http://www.alcoholinjectionsystems.com/index.html
http://www.aempower.com/
http://www.snowperformance.net/
http://www.alcohol-injection.com/
http://www.coolingmist.com/
http://water.lovehorsepower.com/
http://www.kennedysdynotune.com/waterinjected.htm
http://www.aquastealth.com/

a další a další. Všichni o sobě tvrdí jak ten jejich výrobek je nejlepší a jak jste bez něj vlastně do této doby mohli existovat. :D
Fakt je jeden,at rozlkiknete kterýkoli z odkazů nabídka se skoro až na obal neliší. Aby voda byla využita na 100% je třeba ji rozprášit tak aby její kapky byly pod 0.01mm. K tomu samozřejmě potřebujete co nejvyšší tlak a dobrou trysku. Tady se dostáváme k jednotlivým komponentům celého systému.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 17:42:51 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
libor12 píše:
Základem kitu je nádrž. Její velikost se volí od doby použití systému. Tak a jsme u toho. Všichni uvedení výrobci používají plast. Mým osobním nazorem ale i ze skušeností s provozem je že plast je na H....O a nechal jsem si svařit nerezovou. Nádrž máme,vybíráme čerpadlo. Opet nadherným příkladem jak to moje je lepší než souseda je toto video. http://www.youtube.com/watch?v=XNIjps6b ... IIUqolbjdg ono je uplně jedno jestli je recirkulační a nebo plunžrové kdy dochazí k pulsům. Hlupak neví že v sání jsou též také pulsy ani že turbo netlačí spojitě ale ve vlnách a tak je pod náležitou video masáží přesvědčen k nákupu toho "lepšího" tedy čerpadla recirkulačního s bypassem a neví že obě splní stejnou funkci Ta nejdůležitější veličina je tlak který je schopne vyvinout. Tak aby to bylo kompletní,všechny postovane firmy používají čerpadla SHURFLO nebo FLOWJET :D pokud by jste chvíli gooooooooglili tak zjistíte,že nálepka se jménem firmy třeba SNOWPERFORMANCE či AEM apod zdraží to čerpadlo o více než 50% :lol: no samolepky jsou drahe. Nicméne minimální požadovaný tlak je 150psi,většina kitu už využiva až 250psi ale pozor uváděn je max dosažitelný tlak při spuštění bypassu,běžně je to 200psi provozních. Kdo má rád dobrodružství tak nakoupí tyto čínská čerpadla http://www.flopowercn.com/ Jak si dále řekneme je duležitá taky trvanlivost a spolehlivost,aby nas těch ušetřených 5eur nevyšlo na 5000eur zničeného motoru. Ale k tomu se vrátím. Dále je potřeba nějaká ta fitinka a hadička. Opět ve všech kitech najdete tradiční o-kroužkové spojky z pneu programu a nylonové hadičky. Vždy mějte na paměti jediné-SPOLEHLIVOST to zkrátka na použití v autě kde jsou vibrace,různé průchodky,teplo atd NEN9 a pro mne je dost dobrý pouze nerez trubky se závitovými spoji. OPět nabytá zkušenost kdy jsem to tahl zpředu dozadu,a v pruvlaku ve firewallu došlo k poškození. 10l vody s metanolem bylo pod kobercem během 2minut. Tkž dobrodruzi nylon,ti ostatní nerez trubky,nebo alespon opletene. Všechny ty hadičky končí tryskou. K výběru správné trysky se ješte vrátim,nicméně je třeba aby dělala správnou mlhovinu. A to je taky háček. Neznaly člověk co slyšel nebo si někde v nějaké diskuzi přečetl že mu to přidá až 50% výkonu. pPožadá google a otevře první odkaz http://www.coolingmist.com/features.aspx kouká,čte - otevře druhy odkaz http://www.snowperformance.net/ kouká,čte porovnáva stránky hýří barvami,informacemi o uspoře paliva,zvýšení výkonu... na to samozřejme začne slyšet (POZOR všechny ty čísla a grafy jsou pravdivé a podložené - za uvedeni zakazníka v omyl lživou reklamou - v CZ je to naprosto běžné, můžete v některých státech USA "vyfasovat" až 50let :D takže pod touto hrozbou si to nikdo nedovolí ) cílem je jediné. Nabídnout několik variant od levných a na to nabalit další a další věci. Zákazník si řekne nechci 50% výkonu,stačí mi 20% a zakoupí stage 1 a je 8) jenže co se nestane. Po namontování to samozřejmě není těch 20% a tak jde na výrobce. No jo,když vy jste si koupil zakladní sadu - budete potřebovat "tohle a tamto" a než se člověk chtivý výkonu naděje,zaplatí dvojnásobek toho než kdyby na začatku koupil stage 3 -full kit :lol: :lol: ale tím to nekončí. Kit dvakrát tak předražený máme v autě a těch 50% nikde. Konečný verdikt proodejce/výrobce je my vám dodali prostředek,ale výsledek si musíte doladit sám(obvykle doporučí nějakého výrobce programovatelné ecu) V tomhle má navrch AEM ktera nabízí de facto vše co by si šlo představit ohledně toho ladění. No a výsledek? Ten pak samozřejmě bude. Čili proč to tu všechno píšu? Chci do toho všeho zmatku přinést trochu světla a taky se podělit o nejakou tu zkušenost kterou jsem si během těch 3-4let prošel. Závěr 1. Kdo chce a má dostatek financí pujde už dál nečte a koupí stage 3. U turbo motoru i bez nějakého většího ladění a znalostí skutečně dosáhne zvýšení výkonu o těch 20-25%,ochrání motor a jeho komponenty a bude spokojený. Ten kdo peníze nemá nebo je chce investovat rozumně a učelně (moje manželka se na to dívá jinak a pro ni jsou učelně investované peníze jinak :lol: ) bude číst dál a třeba se ještě něco naučí,nebo se naopak ještě něco naučím já. Každopádně toto je diskuzní forum a ne muj deníček,takže očekávám diskuzi a k té je třeba více než jednoho píšícího a 20 čtenářů. A to platí i pro jiná témata.

libor12 píše:
Ted se pustím do rozboru samotných kitu a jejich funkcí. Popremýšlejte o umístění nadrže v aute,at je jakkoli velika. Zde všichni zminovaní nakupují a i mnozí další. http://www.flambeaufluids.com/ nemam rád kompromisy a už vůbec ne plast. Nicmeně pro někoho dobra volba. Čerpadlo... až postoupíme do časti o ladění,zjistíte že pro naše aplikace bude stačit tryska(y) o velikosti 30 -160cc za minutu. Proč mám používat 2-3kg těžké čerpadlo s výkonem 50L za minutu tedy 500x víc než kolik vody skutečně potřebuji :lol: s jeho velikostí je samozřejmě problém s umístěním,jediné co mluví v jeho prospěch je jakási takási spolehlivost-nicméně i ta musí být hlídána. Hadice a spojky jsem již zminoval,do mého auta už jedině přes moji mrtvolu. :!: tryska at o ni kterýkoli výrobce tvrdí co chce bývá to kus mosazi v lepším případě z nerezu pouze provrtana odpovídajícím průměrem. Udělejte dotaz třeba ve firmě http://www.trysky.cz/ o jejich kvalitě. pokud dotyčný neupustí smíchy sluchátko nebo nespadne ze židle se zdvořile zeptá "myslíte to vážně?" :lol: po kladné odpovědi zavěsí. Pro ty co požadují mlhovinu na chlazení plynu najde trysek hned několik v odpovídající specifikaci. Puvodně jsem byl skepticky ale po zkusenosti na vlastní kuži vím že na trysce záleží. Všichni výrobci si myslí že čím víc vam toho do krabice daji tim vic bude zakaznik spokojenejsi. Přitom to není nic jiného než soubor několika dobře nakoupených dílů. :) Samé 3d grafy,diody,měřiče,regulátory,blikátka,články plné čísel,jako by to byli právě oni co vynalezli vodu :) jenže za tím vším,za těmi barvami hýřícími stránkami není vůbec nic nového oproti tomu co fungovalo už před 60 lety :lol: prostě pokud někdo chce pěkný display aby vypadal cool směle do nákupu. Tak dost rozboru a půjdem na to. ;-)

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 18:23:42 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str 07. Aug 2013 23:25:00
Príspevky: 348
:? :geek:
tak na to asi zatím zapomenu...

_________________
BMW E36 325turbo * Lancia Delta 2.0užbezturbo * eRko na lepší časy * utahanej dělník audi A4 B6


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 22:10:10 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
no,myslím že přijde brzy čas kdy se tím budeš muset zabývat. Při kompresi kterou ten motor má,budeš na limitu plnícího tlaku velmi brzy.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Ned 05. Jan 2014 23:14:27 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str 07. Aug 2013 23:25:00
Príspevky: 348
to já bych se tím zabýval, ale když vidím kolik jsi o tom napsal a jak složitý výběr komponentů je, tak si tím nejsem jist..nehledě na cenu kitů...

_________________
BMW E36 325turbo * Lancia Delta 2.0užbezturbo * eRko na lepší časy * utahanej dělník audi A4 B6


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku: Re: vstřikování vody
PoslaťNapísal: Pon 06. Jan 2014 21:03:41 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
no pokud by jsi měl zájem tak něco bych měl i na prodej. Můžu Ti nabídnout čerpadlo od coolingmist upravené pro moje potřeby na 300psi,trysky,fitinky,hadice mám taky.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 1   [ Príspevkov: 12 ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Slovenský preklad: Senky & Kamahl.