Mohl bych tady začít rozepisovat čísla a chemické procesy související s prací motoru a jiné. Samozřejmě pokud někdo bude chtít požádá strejdu google a on mu informací nabídne víc než dost. Z mého pohledu tyto dva postované dokumenty jsou základním stavebním kamenem. MMch NACA je předchudce NASA. Já sám toto zařízení na 4age provozuji více jak 3 roky a krom několika počátečních problémů,které byly způsobeny neznalosti ne samotného systému,ale nechal jsem se nalákat vidinou levného značkového kitu,tery jsem zakoupil na ebay od jednoho vychcaného amíka,nu tací lidé jsou všude,není to jen doména čechů

a míso značkového kitu dorazil nějaký "domaděl" bez záruky,s kterým právě vznikly problémy a já se nemohl dopracovat kýženého výsledku. K výběru komponent se vrátím později. Začnu tedy negativy tohoto systému. Bohužel žadné není. Jsou jen jistá omezení vyplývající spíše z provozu automobilového motoru. No a ted už jen samá pozitiva.
1. pomocí vstřikování vody i z BA91 uděláte palivo z oktanovým číslem 115. Není to žadným zázračným přerodem vody ve víno,jak se kdysi praktikovalo za Rudolfa II

,je to daleko prostší. Voda k vypaření odebere obrovské množství tepla takže nedojde při kompresním cyklu při nárůstu tlaku a teploty k samovznícení (detonace) a palivo se chová jako vysokooktanový benzín,který je vůči tomu odolný. Ale je rozdíl tankovat s 95 nebo 115 high racing fuel. Litr tohoto paliva vychází kolem 3eur,a to duležité - teplota u C116 při spalování zůstává.
2. nakousnuto v předešlém odstavci- teplota.. At už v samotném sacím traktu,nebopři spalování to vše jsou jen samá pozitiva ochrany motoru. Vstřikuji vodu do sání - voda ochladí vstupní vzduch,nižší teplota -více tolik potřebného kyslíku,snížení teploty spalování sebou přinese menší zatěž turba,chladícího okruhu,olejového okruhu atd
3. vstřikujeme vodu a můžeme ochudit směs neboli úspora paliva. U turbo motoru bývá záměrně ve full boostu kvůli detonacím dodáváno palivo na hranici stechiometrického poměru 10:1,je to pro omezení detonaci,ktere samozřejmě právě díky teplotě nevyřeší ani C116. Chudá směs samo sebou přináší vysokou teplotu a detonační spalování... jenže my co? Ano správně -vstřikujeme vodu a odebíráme teplo...chudá směs se stává odolná proti detonacím a opět spoříme palivo a díky její vyšší stlačitelnosti můžeme později zapálit.
4. voda/metanol - opět platí co už tu padlo,jen metanol díky svému stechio poměru 6-6.5:1 využije při spalování zbytek kyslíku který zůstane z benzínu. Navíc metanol je druhý nejjednodušší alkohol a jako takový sám o sobě obsahuje kyslík.
padnou tu asi námitky proč metanol nedávat rovnou do nádrže. Bohužel potřebujeme i vodu jako reduktor spalovacího procesu. Na sériové použití v autech výrobci až na některé vyjímky nedošlo,právě kvůli těm provozním podmínkám aut motoru. Kdo alespon nahledl do prvních dvou dokumentů,ví že se začalo používat v leteckých motorech. Ty de facto pracují pouze ve dvou režimech - plný výkon při startu a cca 30-50% výkonu pro let. Jiné to bylo u stíhaček,tam potřeba vstřikování vody metanolu byla skoro pořad,protože s výškou klesá hustota vzduchu - méně kyslíku - chudá smes atd ,ale k tomu jindy,nás zajímají především auta a přínos pro sériové nijak neupravené motory a motory které už nějakym způsobem upravené jsou - tím nemyslím natření bloku barvou.

Tím se dostáváme k výběru samotného kitu. Kdo nechce mít starosti nebo má dostatek financí,pujde cestou nákupu hotového kitu. Tak a tady to začíná. Take jsem byl přesvědčen,že koupím namontuji a jedu. Opak je pravdou. Sebelepši a dražši kit je třeba též pořádně odladit.
zde video od aem jak to vlastně funguje.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PFZWd8wj4#!
Shrnutí1. Voda není palivo. (překvapivě)
2. Vstřikování vody/metanolu je nejůčinnější v pomeru 50/50
3. Metanol jako přísada do nádrže není opravdu nejvhodnější,takto obohacené palivo se chová přesně naopak než potřebujeme a to z důvodu stechio poměru metanolu. Když metanol jako přisadu na zvýšení oktanového čísla,jedině ve formě
MTBE metyltertiarybutyleter který se z něho vyrábí a petrolejařské společnosti jej běžně využívají.
4. Maximální kroutící moment dosáhneme při poměru palivo/vzduch 1:13.2
5. Přechodové režimy a maximální plnící tlak je AFR 12.5:1
6. Poměr vody,vody/metanolu by se měl pohybovat v poměru 12,5-25% vůči palivu tedy 11.1 - 10:1
7. Velký předstih přinese ztrátu výkonu a přehřívání
8. Vstřikování vody umožní nastavit agresivní předstih tj maximalní plnící tlak nutně neznamená posun předstihu zpět.
9. Voda musí odpovídat AFR hmotnostně,
NE objemově
10. VELIKOST kapek vodní mlhy je přímo uměrná její účinnosti,tedy schopnosti se co nejrychleji odpařit a odebrat co nejvíce tepla.
11. V žádném případě nedavejte trysku před intercooler!!!!!!!!!
12. Tak jako palivo je i voda,voda/metanol velice citlivá na přesné dávkování. Nejjednodušší je jedna tryska,vícetryskové tzv direct port už vyžaduje složitější řízení.
13. Vstřikování vody umožní použít vyšší plnící tlak bez změn předstihu s potlačením detonací - vyšší kroutící moment - vyšší výkon
14. Vstřikování vody má chladivý účinek na motor,ovlivnuje teplotu výfukových plynu.
15. Vstřikování vody ochlazuje ruzné hrany uvnitř spalovacího prostoru,normalně se přehřeji a zpusobí detonace
16. Vyšší statický kompresní poměr bude vyžadovat vyšší objemový podíl směsi V/M
17. V 13.2:1 AFR bude teplota EGT na maximální hodnotě vs předstih
18. Pro vstřikování vody nelze použít ani palivová EFI čerpadla ani vstřiky- bohužel zkorodují "Vy tupci"
19. Intercooler chladíme zvenku - viz 11
20. Maximalní množství vody by mělo být zhruba v polovině otáček motoru a plné zátěži a smerem k redline a snižující se zatězi klesat.