Zmeniť veľkosť písma
Aktuálny čas je Uto 28. Sep 2021 5:57:46


Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 2   [ Príspevkov: 36 ]
Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Autor Správa
PoslaťNapísal: Str 13. Feb 2013 21:19:04 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
Volnoběžný ventil lze použít jakéhokoli typu. S konkrétním typem a nastavením směřujte dotazy zde. Prozatím vyzkoušeny 2 a 3 wire ventily bosch, 3 wire servo toyota,honda, 4 wire klapka bosch použité na motorech koncernu VW.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pia 21. Jún 2013 22:59:37 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Sehnal jsem 3pinovej Bosch ventil číslo: 0 280 140 505. Jak se to zapojí? Jeden pin napájení, další zem a poslední signál z TCI?


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Sob 22. Jún 2013 0:50:31 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
Ano. Pin 1 - G,Pin 2 - +12V,Pin 3 - TCI. Pro začátek zvol PWM 50Hz. Mezi G a ventil můžeš vřadit odpor 35-40ohm/50W ventil bude mít jemnější odezvu a regulaci.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Sob 22. Jún 2013 18:06:29 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Teď jsem to proměřoval a mezi pinem 1-2 je nulový odpor, takže by to šlo do zkratu. Mezi 1-3 je odpor 12,4ohm a mezi 2-3 taky 12,4ohm.
A když přivedu na pin 1 plus a na 3 mínus, tak se plně otevře a když prohodím polaritu, tak se plně zavře. To samý dělá pin 2 a 3.
V klidu je ventil otevřen tak napůl.
Snad ten ventil není KO...

Jinak ten odpor musí být fakt 50w?


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Sob 22. Jún 2013 20:53:45 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
ventil má dvě vinutí které jdou proti sobě. Po zapnutí klíčku by se ventil měl plně otevřít a pwm přívod z ecu ho přivírat.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Štv 27. Jún 2013 11:17:27 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Už jsem na to přišel, proč to blblo: ten ventil byl špatně složený a 2 piny tam byly zkratovaný. Teď už je to správně. Jedno vinutí má 12ohm a druhý 24ohm. Takže to s 24ohm bude napájený pořád a to s 12ohm ho bude přetlačovat...


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 12. Aug 2013 12:11:51 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned 11. Aug 2013 21:48:42
Príspevky: 60
Bydlisko: Brno
Dobry den, chci vyuzit moznot regulovat tlak turba pomoci jednotky a ventilu N75 z Octavie 1.8T. Konektor je dvoupinovy. Prosim o pomoc se zakladnim zapojenim a hodnotami pro ovladani. Je mozne vyuziti vystupu funkce FO.11 na DO2 ?

http://forum.skodahome.cz/topic/19417-ventil-n75/

_________________
Škoda 120 @ 1200 + IMF, 1450 + IMF


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 12. Aug 2013 17:17:06 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
Ano,lze to. Musí být ovšem použit další spínací prvek - SST relé. Digitální výstup není uzpůsoben na takovou zátěž. Při rozepnutí cívky ventilu by mohlo vzniknout rázové přepětí až 500V,což by spínací výstup neustál. Primárně je určen pro funkci on/off o zátěži 12V/5A. Na ovládání PWM elmg ventilu jsou přizpůsobeny pouze TCI výstupy.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 12. Aug 2013 19:40:12 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned 11. Aug 2013 21:48:42
Príspevky: 60
Bydlisko: Brno
V tom pripade pokud dobre chapu tak je snadnejsi vyuzit primo volny vystup 10x ( mam verzi 10PTCI ), ktery spina na minus pol. Nasledne se na ventil privede +12V stejne jako na TCI civku. ( zde si ale nejsem jisty tim napetim pro danou civku )

_________________
Škoda 120 @ 1200 + IMF, 1450 + IMF


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 12. Aug 2013 21:05:49 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
Pokud je volný výstup TCI tak není problém. Tento konkrétní ventil má 12V/3A. Zapojení totožné jako pro vstřik. Do začátku bych volil frekvenci PWM kolem 200Hz. V závislosti na reakci samotného ventilu ubrat nebo přidat frekvenci.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 21. Aug 2013 19:23:59 
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned 11. Aug 2013 21:48:42
Príspevky: 60
Bydlisko: Brno
Nebyl jsem si jisty zda je civka polarizovana takze jsem prohledal zapojeni ve schematu Octavie a vyslo mi ze pin1 tzn levy je pripojen na rj a pravy na +12V. Aktualne jde videt ze RJ vystup spina coz jde videt i v zaznamu. Pokud jsem pochopil dobre tak nastaveni otacek znamena spodni otacky kdy ventil zacne pracovat a ovlivnovat tlak turba. Tzn treba 3000ot. Nastaveni frekvence ma jiz jen ovlivnit dany tlak.

Otazka prvni je, zda li hodnota zadana do FI11 ovlivnuje regulaci.
Otazka druha je, ze pokud dosahnu otacek regulace tzn treba 4500ot a frekvence je 139Hz tak tlak NEklesne pod zadanou mez, ale pokud zadam 140Hz tak uz tlak klesne razantne pod zadanou mez.

Jde mi o funkci ventilu kdy od 1000ot natlaci turbo maximalni tlak ktere do techto otacek zvladne a nasledne ve 4000ot sepne regulace a udrzi tlak na 1,4 bar. Pokud regulator nepouziji tak tlak samozrejme preskoci az ke 2 bar coz je nezadouci.

Doufam ze to neni prilis zmatene :)

_________________
Škoda 120 @ 1200 + IMF, 1450 + IMF


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Štv 22. Aug 2013 9:26:32 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
frekvence pwm ovlivňuje pouze odezvu ventilu tedy to jakou rychlosti bude reagovat. Otáčky od kterých má regulace fungovat můžeš definovat nebo nemusíš. V případe konstantního plnícího tlaku je neni třeba zadávat. Ty otáčky respektive volba je určena pro přeplňovani pomocí kompresoru. Regulace jako taková je standartní PID regulátor,takže je potřeba jej doladit na žádaný tlak.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Ned 20. Okt 2013 21:11:00 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Existuje nějaká sociální varianta pwm ventilu, co jsem tak hledal tak ten bosch pwm ventil stojí docela pálku.. ? Jde mi čistě o elaboráty / simulaci, takže něco na čem nezkrachuju :)


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Ned 20. Okt 2013 22:00:15 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
první vrakovistě fordu v okolí a hledej 2.0 sieru se vstřikem. Podle toho jaký tam bude vydřiduch přijde Tě na 2-500kč. Podívám se v garáži jestli nějaký funkční nevyškrabu.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 28. Okt 2013 10:00:21 

Registrovaný: Sob 13. Apr 2013 15:30:15
Príspevky: 347
Bydlisko: Klášterec nad Ohří
cus jeden ten bosch ventil mam doma,jesti ho jeste schanis.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 08. Jún 2015 22:03:40 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Ahoj. Prosim o radu jak nastavit klapu na felicia 1,3 mpi. Klapku jsem predelal takto: moturek ovladajici klapku je vracen pruzinou do absolutni nuly klapky. Puvodne fungoval jinak.
Jeden pol moturku je 12V + a druhy kontakt je D02 .
Moturek mam nastaveny jako civku , pozadovane otacky 1000, 300hz , parametry a odezvu nevim , min pwm 1% , max pwm 90% .

Klapka mi po nastartovani otevre ale pak docela rychle a zbesile litan mezi 1,25% az 20% tps.

Kdyz regulaci vypnu a pouziju dorazovy sroubek klapky .tak volnobeh drzi i smes je ok a start bez plnu jakztakz. Jen je problem ze zmenou zateze (svetla, servo apod) .

Napada vas co mam udelat, aby to fungovalo? Dalsi vystup uz k dispozici nemam. :-(


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 08. Jún 2015 22:29:39 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Zkusil bych na přívody toho motůrku dat kondenzátor - a vyzkoušet různý kapacity.. A taky ze začátku omezit max a min % pwm.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 08. Jún 2015 22:33:46 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Dik co je vlastne to min a max pwm. Otevreni klapky to evidentne neni. Nedochazi mi ceho jsou to procenta. :-(


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 08. Jún 2015 22:53:36 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Koukni sem: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pulzn%C4%9 ... 1_modulace
Udává to v % jak dlouho je signál sepnutý v jedný periodě..
Můžeš si trochu pohrát s tím výstupem v masteru - v tabulce výstupů zkoušej manuálně (pomocí tý červený ručky) různý % PWM a koukej co dělá klapka.. a podle toho můžeš nastavit % v regulaci volnoběhu..
Pak napiš ještě co máš za parametry v tý regulaci.. Ale derivační parametr dej určitě 0 a zkus použít i menší frekvenci...


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pon 08. Jún 2015 22:59:35 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Ok diky. Mrknu na to zitra pisnu ty parametry.
Pisu z tabletu, proto pisu tak divne :-))


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
 Predmet príspevku:
PoslaťNapísal: Uto 09. Jún 2015 22:49:49 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Ahoj.
Klapka už mi relativně funguje v kombinaci s dorazovým šroubkem,který by tam být neměl. Bez něj klapka stále lítá. Ještě jsem nezkoušel ten kondík.
Při startování mi zbytečně otvírá na 20% tps . Dá se to nějak omezit?
Vstupy: X0 10 ; X1 0,3


Prílohy:
klapka.jpg
klapka.jpg [ 109.54 KiB | Zobrazené 65271 krát ]
Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2015 22:22:02 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Ten rozsah právě nastavíš tím PWM min a max. To je v podstatě takovej elektronickej doraz z obou stran.. Proto jsem psal aby sis nejdřív vyzkoušel různý procenta PWM jak na to bude klapka reagovat...


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2015 23:11:11 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Bez rozdilu mi porad otvira na 20 % tps. Nezkousel jsem tedy menit hodnoty min a max po jednom procentu. Jeste to tedy zkusim. Ale dve hodinky nad zmenami, dle ruznych logik, jsem uz stravil. Uvidim . Zatim dik .


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2015 23:18:07 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1557
Bydlisko: Dobříš
nevidim nastaveni vstupu regulace. Tam je kolik?

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2015 23:29:00 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Nahraješ to vždycky po změně do jednotky? Zkoušel si různý % pwm pomocí toho manuálního ovládání výstupů?


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 1 z 2   [ Príspevkov: 36 ]
Choď na stránku 1, 2  Ďalší


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Slovenský preklad: Senky & Kamahl.