Zmeniť veľkosť písma
Aktuálny čas je Sob 01. Apr 2023 5:36:52


Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 2 z 2   [ Príspevkov: 39 ]
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
Autor Správa
PoslaťNapísal: Str 10. Jún 2015 23:48:31 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Už jsem kompu ,tak se píše líp.

Asi máš pravdu, do ram jsem nahrával ,ale nejsem si jist, jestli pokaždý.
Upravoval jsem min i max pwm směrem nahoru, dolů, k sobě i od sebe a jediné co se dělo, že při určité hranici (myslím že 30% max pwm) neotevřela klapka vůbec. Je pravda že při min 30% a max 31% klapka ,při běhu motoru , stála a nelítala.
Měl jsem toho po dvou hoďkách plný brejle, tak to zítra zkusím znovu. A půjdu hezky po procentu a uvidím.
Jó a ano bavím se o testování výstupu pomocí červené ručky.
Při testování ručkou nelítá a otvírá na oněch 20% tps. Lítá jen při běhu motoru a to dost, potřeboval bych ji nějak zpomalit.

Je to vůbec možný aby min a max pwm od sebe byli jen pár procent?


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Štv 11. Jún 2015 0:47:45 

Registrovaný: Str 03. Apr 2013 22:22:35
Príspevky: 485
Bydlisko: Klatovy
Aha. Nevím jak fungovala klapka původně, ale tou změnou PWM v podstatě reguluješ napětí na tom motůrku.. Je možný že tím způsobem jak to máš zapojený to třeba nepůjde rozběhat.
Já mam rozpětí pwm 58-90%, ale těch 90% tam mam kvůli sycení při studeným motoru. Při provozní teplotě by stačilo rozpětí tak 58-65% . Ale ten můj ventil je pro pwm regulaci určený...


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pia 12. Jún 2015 6:54:56 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Ahoj.
Tak klapka už funguje. Max pwm 28 a min pwm 2 aby se vracela pomaleji.
Klapka je upravená tak ,že v ovládacím mechanismu je ubraný doraz dvojité pružiny, aby se vracela zcela do nuly. Dorazový šroubek jsem už vyndal a krásně funguje i podle změny zátěže, prostě super :-))

Díky moc za rady


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Uto 15. Dec 2015 22:02:42 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Problem byl v tom, ze sila potrebna pro otevrni klapky je velmi zavisla na podtlaku v sani. Normalni volnobezne ventily maji tuhle vlastnost dost minimalizovanou. Proto u rizeni volnobehu klapkou pomoci funkc civka je velkej problem najit maximum pwm.
Klapka mi chodi hezky. Jen bych to rad dotahl k dokonalosti , ale vubec nechapu k cemu jsou proporcionalni, derivacni a ten dalsi parametr. Zpetna vazba mi taky nic nerika. At tam nastavim co chci nevidim rozdily, jedine co vidim jsou jiste vztahy velokosti parametru vuci sobe. Dost s tim souvisi otazka: da se nejak nastavit pomalejsi zavirani ventilu pwm, potazmo i rychlejsi otvirani? Jde mi o reakci pri potrebe otevrit rychleji, pri nepotrebe pomalu zavirat.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 16. Dec 2015 13:21:08 

Registrovaný: Ned 24. Feb 2013 20:43:59
Príspevky: 529
Někde je tu PID regulace krásně rozepsaná..chce hledat..jinak ono stačí hledat o obecně PID v googlu..


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 16. Dec 2015 14:12:01 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
viewtopic.php?f=14&t=97
Taky by se hodil typ klapky co máš. Otevírá ji motorek,vrací pružina - silnější pružina - rychlejší zavírání ale pomalejší otevírání. Tyhle klapky mívají 5 a 12V motorky. Ten 5V celkem zrychlí napětí 12. :) ale jinak celkově je elektronická klapka vhodná spíš pro tempomat,cestovní autaatd. Ta reakce je i u sériové strašná. Měl jsem někde reakční časy koncernu a bylo to tuším 0.3s za "kickdown". Jinak pokud tam nemáš bypass neměla by klapka být zavřená. Sériovka ji po zapnutí klíčku otevře cca na 5%,já to řeším dorazem.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Štv 17. Dec 2015 1:23:16 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Hrnous: dovedu si predstavit pid regulaci, cetl jsem oni snad 30 stran nejakeho pdf. Jen mi proste neni jasne, co ty parametry meni. Jsem z toho tak na vetvi, ze jsem si prelozil i nazvy Proporce, Derivace, integrace. Proste a jednoduse nechapu, co mam udelat proto abych zrychlil otvirani a zpomalil zavirani klapky krom hrani si min a max pwm. Dnes jsem, tak hodinku zkousel a zjistil par vztahu mezi zminovanymi parametry ale porad nic lepsiho.

Libor: klapku mam furt tu samou original felicia 1,3 mpi..Je predelana , tak aby se plne zavirala, coz u originalu neni. A mam omezene maximalni otevreni , kdyz moturek otviral na original max, tak to pid regulace nezvladla ani nahodou. Musel jsem hodne zvednout fregvenci pwm na nejakych 1200 , tim se mi klapka krasne uklidnila( viz predchozi prispevky) a pak hledat min a max pwm, to je vse ok. Jen me mrzi, ze obcas se mi stane , ze pri vyrazeni mi otacky padnou moc dolu, pak se to hned chyti, ale nelibi se mi to. A nekdy se klapka jako by zblazni a zacne si hledat novou pozici a ne a ne ji najit. Trva to treba 10 vterin a pak zas ok. Je to proste nastavene na hrane.
Potreboval bych poradit co v masterovi delaji ty ctyri parametry( vcetne odezvy). Potom si mozna budu jisty co s tim delat

Vite tedy co ty parametry ovlinuji, nebo jen vite ze si to mam nekde najit :-( Co kdyz se spojim primo s vyrobcem? Tam me asi taky poslu do haje co? :-(
Asi holt natankuju plnou a pujdu si nektery den hrat. A pak vam dam vedet. Je to skoda, ze to tu na foru nikde neni vysvetlene.


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Štv 17. Dec 2015 16:15:16 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
adamstast píše:
Vite tedy co ty parametry ovlinuji, nebo jen vite ze si to mam nekde najit :-(

PID regulátor je matematická rovnice. Nic jiného v tom nehledej. P parametr ovlivnuje rychlost jakou bude regulace provedena,I parametr určuje kterým směrem bude regulace probíhat ,D parametr podle toho je regulace rychlá bud přidává nebo ubíra rychlost kterou se to má dít. Nastavené otáčky 1000 skutečné 600 P složka řekne -přidej,i složka nahoru a d složka protože jsou otačky hodně dole řekne otevři na max. Pokud by otáčky byly jen 900 d složka by řekla -otevři jen o 5%. Tady jsem ti našel pár srozumitelných odkazů ,snad.
http://valter.byl.cz/plynula-regulace-pid to co vyplnuješ jako PID parametr jsou jen čísla která se násobí konstantou v rovnici. Neznamenají de facto vůbec nic. V předešlém příspěvku máš příklad výpočtu rovnice. To jak klapka reaguje ovlivnuje pouze výkon motorku a napětí. Pokud Ti motor kmitá není regulace správně,akční člen není schopen reagovat na rychlost jakým výpčet a řízení probíha. Na paramer zpětná vazba se vykašli a dej tam 0 nebo 1.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pia 18. Dec 2015 9:39:29 

Registrovaný: Str 11. Dec 2013 9:04:35
Príspevky: 77
Librore promiň, ale tohle vysvětlení PID regulace, kromě toho, že je na úrovni mateřské školky, tak je úplně mino. Tři složky (proporcionální, integrační a derivační) upravují matematickým způsobem regulační odchylku. Ale vysvětlení, že integrační určuje směr a derivační kolik je opravdu úplně mimo. Podstatně blíž s vysvětlením byl Hrnous viewtopic.php?f=14&t=97&hilit=kormidlo . Bylo to také populárně, ale alespoň ideově dobře. Co se týče studia PID regulace zadej do googlu a máš čtení na celé svátky. Dalším drobným (spíše dosti podstatným) nedostatkem je, že Master (ač se tváří vědecky) vlastně vůbec žádnou PID regulaci nemá. Vyplývá to i z poodhalení způsobu výpočtu v odkazu výše. Takže poznatky o PID regulaci získané studiem nebudou u mastera příliš platit a v podstatě jedinou možností je ta plná nádrž a spousta času s tím, že když cokoli na celé regulační soustavě změníš začínáš znovu od nuly, protože ty PID konstatnty reagují, jak už tady také padlo, na pricipu náhodných výbuchů - modří již vědí..........


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pia 18. Dec 2015 15:27:32 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
Rendo - jak jsem koupil tak prodávám. Nejsem sw inženýr a jak funguje PID regulátor je mi úplně jedno. Koukáš sem skoro denně,tudíž jsi to mohl vysvětlit lépe než já,když o tom něco víš. Já vím jen to,že použít k regulaci jde použít samostatně složka P nebo P a I a P,I,D . Parametr Z je zpětná vazba kdy se master kouká na posledních 10 kroku jak reguloval a poté věští kam půjde regulace dál - nesmysl - nepoužívat. Čím je rozdíl parametru P a I menší třeba 49,25 a 49,11 tí je chování stabilnější. Čím jsou parametry P a I menší třeba 10 a 9 je regulace pomalejší a naopak třeba 98 a 99 to zrychlí. Elektronické klapky nepoužívám,protože jejich odezva je strašná ,zvlášt ty koncernové. Ta z octavie 1.8 otevře za 0.5s celou dráhu + 0.3s rozdíl reakce. To mechanickou otevřu nohou 2x. Podle mého mu tím že vyndal doraz mu ji zavírá podtlak. Série bez dorazu se (změřeno na několika značkách aut) se automaticky otevře na 5% a nikdy pod ně nejde.

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Pia 18. Dec 2015 23:40:46 

Registrovaný: Pon 13. Apr 2015 14:32:12
Príspevky: 206
Ahoj. Diky vsem za vysvetleni. Taky nejsem odbornik na pid regulaci, nejhorsi je to ze moc dobre vim co chci, ale nevim co ty cisla znamenaji. Uz mam mensi predstavu, tak uvidim.
Ted jsem nastavil P i I na stejne hodnoty P=50 , I=50 , D=0 , Z= 1 a klapka je pomala, sice v obou smerech,ale vyhovuje mi to. Uz se to nesnazi dohanet jak blazen, ale klesa hezky pomalu az na zadany litr.

Klapka mechanicky doraz ma, jen jsem ji predelal tak, aby nebyla v klidu otevrena na +- 8 procent. Original felicia klapka je bez napeti otevrena na 8 procent a vic a vice zavrit ji musi regulace. Coz jsem nechtel, abych to mohl ridit jako civku jednim vystupem. A omezil jsem jeji maximalni otvirani na 12 procent. ( jen volnobeh, to je snad jasny:-)) )

Ohledne PID regulace jsem toho procetl dost i Hrnousuv prispevek, jen to je pro mou predstavivost docela slozity. S teorie nejde vsechno pochopit, teda jde ale musi to byt podano kantorsky, alespon v mem pripade, a urcite nejsem jediny. Prirovnal bych to k tomu, kdyz ucim svoje deti matematiku. Neni to otom, ze tohle jsou cisla a zacni je nasobit delit apod.. Musi se jim to podat graficky (hrusky jabka...) a po case uz vidi cisla. Tak je to se vsim.

Dnes jsem tu mel zakaznika, kteremu i v autorizovanem servisu menily setrvacnik, prevodovku, poloosy kvuli vibracim nad 100km/h . A je to vstrikem na druhem valci. A jak jsem na to prisel? Protoze to delam a umim. Nee tim to neni? :-))).
Je to jen tim, ze vim ze superb 2010 2,0l tdi CR pri 100km/h zveda boost a tim i davku paliva. A pomoci diagnostiky je to uz brnkacka (odchylky casu jednotlivych valcu). Proc na to neprisli v predchozich servisech? Neni to tim, ze tomu nerozumi, je to tim ze to jeste nikdy neresili. Tak je to s vsim. Prot lo se mi Liborovo vysvetleni libi, jen diky rendovi tee zas nevim! :-))) Zatim dik


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 06. Okt 2021 0:05:02 

Registrovaný: Uto 05. Okt 2021 17:35:24
Príspevky: 2
Dobrý den prosím o pomoc s nastavením regulace volnoběhu ventilu MEYLE 614 036 0012


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 06. Okt 2021 10:01:13 

Registrovaný: Uto 05. Okt 2021 17:35:24
Príspevky: 2
Dobrý den omlouvám se zjistil jsem že ventil MEYLE 614 036 0012 je náhrada ventilu bosch 0280140516 a jeho nastavení je už tady na fóru napsané


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
PoslaťNapísal: Str 06. Okt 2021 13:36:15 
Administrátor

Registrovaný: Uto 01. Jan 2013 14:29:10
Príspevky: 1558
Bydlisko: Dobříš
No jsem na tu náhradu zvědav. Nedávno jsem měnil Bosch za nějakou levnější náhradu a musel jsem upravit frekvenci a min PWM .

_________________
Pro členy tohoto fóra platí 10% sleva. Objednávky prosím do sz.
Obrázok


Hore
 OfflineProfil  
Odpoveď s citáciou  
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odoslať novú témuOdoslať odpoveď Stránka 2 z 2   [ Príspevkov: 39 ]
Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Slovenský preklad: Senky & Kamahl.